lördag 21 november 2015

Kontakt (ej översatt)

Översättning är på gång mina vänner......

Kontaktflik

Last Updated: May 28, 2015 12:37PM PDT
Senast uppdaterad: 6 okt 2015 02:47 PDT
Finns på:
- IOS
- Android 
- HTML5

Fliken Kontakt är den viktigaste fliken i vår plattform. Den visar allmän information som affärsläge, webbadress,
kontaktuppgifter (telefon och e-post) och driftstimmar.
 Vi rekommenderar att fylla kontaktfliken med innehåll innan
du går vidare till andra flikar, eftersom information kan dras från den och användas inom andra flikar.

Obs: Fliken Hem var den ursprungliga versionen på fliken Kontakt. Den är inte längre en operativt flik i våra appar, så om du tidigare använt en fliken Start, rekommenderar vi att du går över till kontaktlistan, som faktiskt kommer att visas i dina appar och tjänar samma syfte plus mer. 


Hur du gör:

1. I steg 1 (Funktionalitet), klicka på Lägg till Ny flik. 

2. Skapa en flik titel  Kontaktflik från Tab Funktion rullistan, och välj en ikon eller ladda upp din egen. Spara dina ändringar (du kan ändra denna information senare). 




3. Gå till steg 2 (innehåll) och klicka på ny flik. Här hittar du alla innehållsfält som måste fyllas i för fliken Kontakt. 


4. För det första, fokusera på att fylla i Ditt företag/avsnittet Detaljer.
  • Om appen kör Hazel källkoden eller senare, kan du mata in en anpassad plats namn. Använd adress § 1 och adress Avsnitt 2 fält för att namnge din plats eller vad du vill. Om du inte fyller i dessa områden, kommer det automatiskt till gatuadressen.
  • Webbplats: Ange webbadressen för verksamhetens hemsida. Detta måste börja med "http: //" prefix. Om kunden eller företag inte har en officiell webbplats, kommer en Yelp eller Facebook-sida att fungera lika bra.
  • E-post: Ange en giltig e-postadress för verksamheten eller huvudkontaktpunkten. När användare klickar på -touch knappen E-post på fliken är detta adressen deras e-post kommer att riktas till.
  • Telefon:. Den bästa är kontaktnummer för kunden eller affären När användare klickar på touch samtalsknappen på fliken, är detta telefonnummer den ringer.




5. Klistra in eller skriv platsen adressen/namn i adressfältet för att slå upp det i Google Maps. Välj en plats från resultaten, och Latitud & Longitud kommer automatiskt fylla. (OBS: Det är viktigt att välja ett föreslaget resultat för att säkerställa anvisningarna har fungerar.)
  • Avstånd: Ange om avståndet ska visas i Kilometer eller Miles.



6. Nästa, ladda upp Höger &Vänster bilder (288x144px). Bilder på ett företags logotyp eller bilder från den plats kan laddas upp här,och de kommer att visas sida vid sida på fliken.




7.Klicka på Spara knappen

8. Klicka på Lägg till Öppningstider knappen (bredvid ditt företags Detaljer) för att börja ställa in öppettider för din plats. Klicka på "Lägg Öppettider" i nästa fönster för att komma igång. 


9. I Öppettider fönstret, kan du skräddarsy fälten efter dina behov. Dag fältet Input visas till vänster, och den öppna Från och öppna för fält visas till höger, med ett streck mellan dem. Vissa företag kan ha konsekventa dagliga timmar och föredrar att bara lägga till  en öppettid, som "måndag - fredag, från 09:00 till 14:00," medan andra kanske vill lägga till olika tider för varje dag i veckan, som "Måndag, 09:00 - 02:00, tisdag, PM 12 - 03:00, "etc. Du kan vara kreativ och lägga till så många öppettider som behövs, eller bara en. 





10. Tillbaka på huvudskärmen, kan du skapa fler platser för din verksamhet. Klicka bara på "Lägg till ny Plats" och upprepa steg 1-7 för var och en.Se till att spara alla dina ändringar! 




11. Du kan hantera kommentarerna från användarna i avsnittet kommentar. Klicka bara på Ta bort för att ta bort en kommentar från Appen och Spara ändringar för att uppdatera. 






Lämna kommentar: