lördag 21 november 2015

Social (ej översatt)

Översättning på G......



Sociala medier 

Last Updated: Feb 28, 2015 08:00PM PST
Fliken sociala medier tillåter användare att synkronisera sina Facebook- och Twitter-konton i ditt program. Detta drar med sig profilbild och namn, som visas tillsammans med kommentarer och inlägg i appen.
Det är också ett bra verktyg för dela aktivitet och spårning. Till exempel kan en användare som löste in en kupong i fliken " Lojalitet" posta denna verksamhet i programmet och senare kolla in deras i-app statistik för att se hur många belöningar de har fått. Användare kan snabbt referera till kommentarer som har bokförts genom "Mina kommentarer" delen av fliken.


Hur du gör

1. I steg 1 (Funktionalitet), klicka på Lägg till Ny flik. 


2. Skapa en flik titel, välj Social  från flik "Funktion" rullistan och välj en ikon eller ladda upp din egen. Spara dina ändringar (du kan ändra all denna information senare). 






3. Gå till steg 2 (innehåll) och klicka på ny flik. Här kan du justera fliken inställningar. Klicka på Uppdatera inställningar när du är klar.
  • Kryssa i rutan för Sociala Onboarding om du vill uppmana användarna att logga in på ett konto omedelbart när de lanserar appen.



4. Du klar! Du börjar samla verksamheten i back-end (sett ovan) som användare ansluta sina sociala konton och kompletta åtgärder inom app.Särskilda flikar (som Lojalitet, GPS Kuponger och QR kuponger) har sin egen verksamhet sektioner där du kan visa / hantera i steg 2 (innehåll) av dessa flikar. 



Synkronisera konton 

När användare startar appen, kommer de att uppmanas att logga in på ett konto (om du har aktiverat Social Onboarding). De kan klicka på "nästa" för att hoppa över detta steg, eller Anslut till synkronisera ett konto. 






När du har loggat in på ett konto, kommer Logga ut visas bredvid . Användarna kan ansluta sina andra konton samt genom att klicka på knappen Anslut.


Användarna ser Logga ut bredvid båda kontona om de har synkroniserat  Facebook och Twitter. De kan också logga in eller ut via "sociala" fliken själv (under Konton).


Obs! När en användare ansluter till ett konto, kommer de vara inloggade på obestämd tid. Vanligtvis kommer användarna endast att loggas ut om de tar bort/ominstallerar appen, eller fyller resetar appen. Om apps kör äldre källkoder (pre-februari 2015) kan ofta användare ombedas att logga in. Om du upplever detta, kan du uppdatera din app med vår senaste källkod.


Sociala Medier uppgifter

Här är vad användarna kommer att se i deras sociala flik:
Meddelanden: Antal meddelanden (push-meddelanden) användaren har fått.
Aktier: Antal gånger som användaren har delat sin verksamhet i appen.
Följares Kommentarer: Totalt antal kommentarer eller svar användaren har skrivit i fliken "Fan Wall".
Belöningar: Totalt antal inlösta QR kuponger, GPS kuponger och lojalitets flikar.
Konton: De kan logga in eller ut från Facebook / Twitter här.
Mina kommentarer: Visar alla inlägg användaren har gjort i sin app (exkluderar Fan Wall).


Användare kan klicka någonstans runt sin profilbild för att ladda upp en ny. De kan också klicka på ikonen dialogruta längst upp till höger i fliken för att dela appens noteringar & webbadresser på deras Facebook eller Twitter-flöden. 



Plattform Vy 

Den Sociala flik är en stor funktion för företag, förutom användare. Genom steg 2, kan du visa statistik för dina aktiva användare med namn för att se vem som mest engagerade. Användare som är aktiva inom app, men har inte loggat in på ett socialt konto kommer fortfarande att listas, men deras namn kommer inte att visas ovanför deras statistik.