lördag 21 november 2015

Sport statistik (ej översatt)





Sports Statistik Flik

Last Updated: Feb 28, 2015 08:26PM PST


Sports Stats Tab är en funktion som gör att du kan inkludera en flexibel räknare inne i appen. Denna räknare kan användas för många ändamål, från sport och fitness till finansiering och hälsa. Det gör det också möjligt för användare att maila sina resultat till en e-postadress som du anger. Till exempel, om jag vill att besökare i min bowlinghall ska skicka mig sin statistik så att jag kan gratulera vecko vinnarna, kan jag ange min egen e-postadress som standard adress.

Hur 

1. I steg 1 (Funktionalitet), klicka på Lägg till Ny flik. 

2. Skapa en flik titel väljer Sports Stats Tab från Tab Funktion rullistan, och välj en ikon eller ladda upp din egen. Spara dina ändringar (du kan ändra all denna information senare). 


3. Gå till steg 2 (innehåll) och klicka på ny flik. Här kan du lägga till de fält som användarna kan spåra på fliken, plus ange en e-postadress och ämnesraden för mailade statistik. 

4. Klicka på Lägg Stat fält för att börja lägga till kategorier för statistik. Ange namnet för denna "stat", och klicka på Spara ändringar. 



5. Fortsätt att lägga till fält tills du är nöjd. Du kommer att se dem alla på vänster sida, där du kan redigera sina namn eller ta bort dem helt och hållet. 

6. Nästa Justera standard e-postinställningar enligt Skicka e-post. Klicka på Spara e-postinställningar när du är klar.
  • Skicka till: Standard e adressstatistik kommer att skickas till användarna.
  • Meddelande: Detta kommer att visas ovanför användarens statistik i brödtexten i brevet.

Obs: Ämnesraden i e-postmeddelandet är fliken titeln med ett utropstecken. (Ex: Om min flik titel är Scorecard, standardämnesraden kommer att vara "scorecard!") 





7. Det är allt! Du kan också ladda upp en bakgrundsbild för fliken här, eller genom steg 3 (Utseende). Vi rekommenderar att du använder en bild med 25% eller lägre opacitet så poängen lätt kan läsas. 



Kolla in några "live" exempel nedan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar